Petřín - Kampa - Crème fraîche

18. července 2010 v 22:19 | coco-choc |  Kam vyrazit?
Plán na víkendovou sobotu byl poměrně jasný - s přítelem jsme se rozhodli vydat na zříceninu hradu Okoř, ale buřinově vyhlížející obloha nám plány zhatila, či spíše pozměnila a vlastně k lepšímu. Napadlo nás podívat se na Petřínskou rozhlednu, neboť, věřte nevěřte, jsme v Praze 3 roky a ještě jsme tam nebyli! A navíc byla vytvořena sběratelská medaile Pamětník právě s touto rozhlednou.

Inu, vzali jsme si pohodlné boty, fotoaparát a vyrazili jsme směr metro. Vystoupili jsme na Muzeu a svižně jsme si to vykračovali po Václaváku přes pasáž u Nováků, kde se naše oči nasytily při pohledu do "výloh" cukrárny Saint Tropez. Poté prokorzovali Národku a pomalu začali stoupat k Petřínské rozhledně. Jelikož nejsme žádní lenoši, dali jsme si kopec pěškobusem a navíc jsem si mohla cvaknout Prahu z výšky.
praha
Různě zahnutými cestičkami jsme se úspěšně vyšplhali až na Petřín, kde jsme byli spařeni vysokým vstupným.
petřín
Dalším zklamáním byl krámek se suvenýry, kde nám oznámili, že o Pamětníku ani neslyšeli. No nic... Nakonec jsme zamířili ještě do zrcadlového bludiště, které jsme si pamatovala z dětství. Za pět minut jsme byli vymotáni a zamířili jsme z kopce s cílem dostat se "dolů".
bludiště
bludiště - nápis
zrcadlaAni nevím jak, ale najednou jsme se ocitli na Malostranském náměstí, kde mně došlo, že se tento víkend konají na Kampě Francouzské trhy. Prodrali jsme se davy turistů a nadšeně jsme se hnali za vůní francouzských delikates.

Zde máte malou ochutnávku, která nepotřebuje snad ani komentář...
trhy
trhy VII.
trhy XI.
trhy XII.
Cider - nízkoalkoholický jablečný nápoj, který, pokud je řádně vychlazený, zažene v těchto horkých dnech zaručeně žízeň. V Česku je tento lahodný mok poměrně neznámý, což je obrovská škoda. Velmi poutavě o Cideru rozpráví Pan Cuketka.
trhy IX.
trhy VIII.
trhy XIII.
trhy XIV.
trhy XV.
trhy XVI.
trhy XVII.
Po návštěvě francouzských trhů mě Okoř už ani trošku nemrzí :-).

Francouzsky naladěná se s Vámi musím podělit ještě o jednu radost a svou slabost, a to Crème fraîche.
Třikrát hurá, neb Crème fraîche je běžně k dostání v českých hypermarketových luzích a hájích. A to hned dokonce 2x - poprvé jsem zajásala, když jsem objevila český výrobek nazvaný Chef de Creme (Yoplait); podruhé byla má radost ještě větší, neboť jsem narazila na pravé Crème fraîche (Président). Jako maniak jsem nakoupila zásoby této vysoce delikátní zakysané smetany a rozhodla jsem se oba výrobky podrobit "chuťovému" testu.
creme fraiche - kelímky
creme fraiche - zkouška I.
creme fraiche - zkouška II.
Oba výrobky obsahují 30% tuku, hustota je, dle mého názoru shodná, výrobek od Présidenta mi připadal jemnější - výrobek od Yoplait v porovnání s Présidentem více připomínal zakysanku. Tak jako tak, ani s jedním výrobkem neuděláte chybu. Jen pro úplnost testu dodávám, že Yoplait se prodává v kelímku o obsahu 190 g a stojí asi 17 Kč (Billa) a Président má 150 g a jeho cena se pohybuje kolem 18 Kč (Hyperalbert). Crème fraîche si vychutnejte s čerstvým letním ovocem (jahody, meruňky, borůvky...), doslaďte, pokud potřebujete, medem, javorovým sirupem. Crème fraîche užijete nejen ve studené kuchyni. Perfektně se hodí do pomazánek, můžete jím zjemnit omáčky, polévky anebo po této luxusní ingredienci sáhněte při pečení moučníků (recept na bábovku zde bude co nevidět :-).

Já jsem se rozhodla pro domácí "zmrzliny". Důvod je nasnadě - vedro! A vlastně i nově nabytá zásoba crème fraîche. Nejedná se o klasické zmrzliny, tyto zmrzlé krémy si budete muset poctivě z kelímku vydolovat, ale zase si můžete namíchat příchuti, jaké Vás jen napadnou. Postup je jednoduchý - vezměte veškeré možné mléčné výrobky, smíchejte je, oslaďte podle chuti (cukrem nemusíte šetřit - mražením se sladkost "vytrácí") a dochuťte ovocem, čokoládou, oříšky, marmeládou... Fantazii se meze nekladou!
ingredience
Sáhla jsem po několika crème fraîche, zakysané smetaně (A vůbec, rozdíl mezi zakysankou a crème fraîche je nebetyčný, takže recepty, kde máte napsáno, že crème fraîche můžete zaměnit za zakysanou smetanu, rovnou bojkotujte, není to pravda. Máslo přece také za rostlinný tuk nevyměníte.) a tvarohu. Veškeré mléčné výrobky jsem smíchala a osladila třtinovým cukrem. A rozdělila je do menších nádob. Jednu část jsem smíchala s medem a nasekanými (opraženými) ořechy (lahodná volba), do další porce jsem zamíchala opět posekané oříšky, rozpuštěnou čokoládu a trochu kakaa (tato zmrzka vyhrála u přítele). Opravdu povedený mražený krém byl s marmeládou, kterou přivezla přítelova maminka z Francie - jedná se o marmeládu (pardon džem) s příchutí Fraise-Goyave. Musím říci, že tato zavařenina je jedním slovem boží - naprosto omamná vůně a chuť. Sice ani netuším, co goyave je, ale pokud to někdo tušíte, tak mě poučte.
zmrzlina
Do krému si můžete přimíchat třeba nastrouhanou Margot. Báječné zmrzlé krémy jsou z rozmixovaného ovoce (přítel má rád banán a čokoládou; moc dobré jsou nektarinky - jen se musí spařit a oloupat). Za velmi zdařilou verzi považuji příchuť Piňa Colady - rozmixovaný čerstvý ananas s kokosem a kapkou bílého rumu... Mohla bych pokračovat ještě dlouho, ale Vy si jistě vymyslíte "tu nejlepší příchuť" :-). A pokud přeci jen dáváte přednost klasické zmrzlině, tak zavítejte k Myšákovi. Rozhodně neprohloupíte....
myšák
Přeji krásné prázdniny, které budou plné báječných zážitků, ať již kulturních, nebo kulinárních.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Papaja Papaja | Web | 19. července 2010 v 9:10 | Reagovat

Koukám, že jsme měly obě na sobotu podobný plán. Na trh na Kampě jsem také zabrousila "úplnou náhodou". A první, s kým jsem se téměř srazila, byl pan Cuketka :-D Tebe jsem neviděla. Na Tvých fotkách to vypadá, že lidí na trhu nebylo tolik, ale v mém případě opak byl pravdou 8-) Ochutnala jsem pouze lososového tataráčka a jednu sklenku výtečně vychlazeného růžového vína :-P
Ráda vidím dalšího výrobce domácí zrmzliny. A k té francouzské: myslím, že to byla příchuť Jahody-Guava. Guava má dužinu bílou a dále se barvy pohybují směrem až k temně červené. Kdysi na dovolené v Egyptě jsme každé odpoledne pod palmou pili právě fresh z guavy - bílé. Bylo to úžasné :-D
Moc hezký výlet i s receptem :-D
A díky za objevení a zkoušku créme fraiche :D
P.

2 Madla Madla | Web | 19. července 2010 v 10:31 | Reagovat

Krásná reportáž s chladivým zakončením. Letos jsem zmrzlinu ještě nevyráběla (loni se mi příliš nedařilo), ale tvé recepty mě silně navnadily, takže určitě nějakou podobně chutnou chladivou dobrout spáchám. Protže ta vedra byla vážně k nevydržení. :-?

3 Jarka Jarka | Web | 19. července 2010 v 10:44 | Reagovat

Luci to byla báječná víkendová sobota. Stihli jste toho s přítelem opravdu dost. Pěšky na Petřín, zrcadlové bludiště, kde vidím štíhlou Lucinku (ty sladké dobroty co nám tady nabízíš, na tobě nejsou vůbec znát) a jejího přítele, a pak skvělý francouzský trh. To byla pastva pro oči i chuťové pohárky! Nápady na zmrzlinové osvěžení jsou výborné, chtělo by to připravit mrazák na další horké dny. ;-)  :-P

4 DolceVita DolceVita | Web | 20. července 2010 v 15:13 | Reagovat

V těchto momentech lituji, že nebydlím v mé rodné Praze :-) Byl to báječně prožitý den s lákavým zakončením.

Zmrzlina a prázdniny - to mi voní tak nějak stejně svůdně ;-) Moc pěkná reportáž. Na Petříně jsem dávno nebyla. Cestou domů to vzít přes francouzský trh je neobyčejně zajímavé. Praha je plná atrakcí a to je na ní přitažlivé.

Pěkné léto a ještě moře tak krásných reportáží. Těším se na ně. Šárka ;-)

5 Madla Madla | Web | 20. července 2010 v 15:38 | Reagovat

Lucko, ještě díky za krásnou reportáž se zrmzlinovým zakončením. Díky tobě jsem konečně sebrala odvahu a po loňském ne dvakrát dobře vydařeném pokusu o zmrzlinu se o ni pokusila znovu.
Smíchala jsem zakysanou smetanu s tvarohem, rozpuštěnou 70 % čokoládou a s černým rybízem. A je to vážně skvělé osvěžení! Už přemýšlím nad dalšími kombinacemi :-)

6 coco-choc coco-choc | E-mail | Web | 22. července 2010 v 12:34 | Reagovat

[1]: Papájo, lidí na trhu bylo poměrně hodně. V řadě stáncích se stály fronty (třeba na Cider :-)). Tvých zmrzlinových kreací vůbec nedosahuji. Pravda, ani se nesnažím vyrábět "opravdické" zmrzliny. V těchto horkých dnech jedu spíše na kvantitu :-D.
Děkuji za zmínku o marmeládě. Jahodu jsem odhadla, ale guavu neznám. Ne že bych o ní nikdy neslyšela, ale neměla jsem tu čest ji ještě ochutnat. Nevíš, zda se dá u nás tato příchuť marmelády koupit. Úplně jsem se do ní zbláznila :D.
Děkuju za milý komentář ;-).

7 coco-choc coco-choc | E-mail | Web | 22. července 2010 v 12:43 | Reagovat

[2]:+[5]: Madlo, do skutečné zmrzliny jsem se ještě také nepustila. Trochu se v tomto horku bojím syrových vajíček a navíc kalorická hodnota této zmrzliny není úplně zanedbatelná :-D. Raději míchám tvarohy, zakysanky, jogurty, crème fraîche (konečně je k dostání i u nás!) s čokoládou, oříšky, ovocem, marmeládami... Vždy si připravím tvarohový základ a pak jej rozdělím do několika mističek a ochucuji podle momentální inspirace. Miluju kombinaci hořké čokolády, několika druhů oříšků a brusinek. Tvá kombinace s rybízem a čokoládou se tváří velmi lahodně ;-).

8 coco-choc coco-choc | E-mail | Web | 22. července 2010 v 12:47 | Reagovat

[3]: Jaruško, děkuji Ti za takovou lichotku :-D. Mohla by to být ještě lepší :-). Doufám, že o víkendu bude chladněji, abychom mohli zase něco podniknout. Ale zmrzliny se nevzdám, i když nebude takové vedro :D.

9 coco-choc coco-choc | E-mail | Web | 22. července 2010 v 12:56 | Reagovat

[4]: Každé místo má své kouzlo. Pořád se neumíme s přítelem rozhodnout, zda by nám více vyhovovalo menší město anebo Praha. Přeci jen Praha přináší pohodlí a řadu možností pro kulturní vyžití. A o velkoměstských neřestech se radši nebudu zmiňovat 8-). Raději budu plánovat, co podnikneme v Praze o víkendu. A už se také moc těším v září na festival o regionálních specialitách :-). Děkuji za milý komentář.

10 Jana Jana | Web | 22. července 2010 v 21:11 | Reagovat

Páni, to je úplné zmrzlinové veledílo, hned bych si dala :-P Francouzský trh musel být úžasný.

11 Pavlína Pavlína | Web | 26. července 2010 v 12:19 | Reagovat

[6]: Marmelády jsou věci, které zrovna moc nekupuji, takže ani nemám přehled, zda je tato příchuť u nás k dostání. Ale spíše myslím, že ne :-( Mou nejoblíbenější značkou je St.Dalfour - jsou bez přidaného cukru a v mnoha báječných chuťových kombinacích :-D
P.

12 coco-choc coco-choc | E-mail | Web | 26. července 2010 v 12:54 | Reagovat

[10]: Předpokládám, že máš na mysli pohár od Myšáka. Návštěvu vřele doporučuji. Ideálně 2 dny před návštěvou nejíst.

13 coco-choc coco-choc | E-mail | Web | 26. července 2010 v 13:01 | Reagovat

[11]: Já na marmoškách naprosto ulítávám, pokud nemám v ledničce alespoň 4 druhy na výběr, tak jsem nervózní :-D. Se značkou St. Dalfour naprosto souhlasím, jsou plné ovoce a v mnoha příchutích. K mým nejoblíbenějším patří mango s ananasem, zajímavá je příchuť granátového jablka a malin, příjemně kyselá je mirabelka a momentálně mám v ledničce čtyři druhy ovoce (ostružiny, maliny, jahody a brusinky). Po zamilované příchuti jahoda-guava ještě budu pátrat.

14 Coach Factory Outlet Coach Factory Outlet | E-mail | Web | 22. září 2012 v 4:05 | Reagovat

caili0921Kreslit se bude na řízenou meditaci, hudbu a součástí jsou i různé afirmační techniky a postupy.

15 coach outlet bags coach outlet bags | E-mail | Web | 6. října 2012 v 9:57 | Reagovat

Coach gives you wide selections for their products such as Handbags.lindongfang1006

16 linlei3915 linlei3915 | E-mail | 28. září 2015 v 10:20 | Reagovat

2015-9-28 linlei

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.