Honeymoon

19. března 2011 v 18:16 | coco-choc |  Kam vyrazit?
Jak jsem slibovala. Přináším několik fotografií z našich líbánek (to slovo se mi nějak příčí v puse, raději mám anglický výraz Honeymoon). Jako svatební dar jsme dostali od manželovy maminky a babičky pobyt v luxusním hotelu v Mariánských Lázní. Bylo to tam naprosto báječné. Počasí se vydařilo na jedničku s hvězdičkou, ubytování, procedury, návštěva místní restaurace... Vše bylo prostě "pět prstů nad fajn" (výraz manželovy babičky :-). Takže ještě jednou: "Holky, díky!"
Hotel byl vystavěn, pro Mariánské Lázně tak typickém, klasicistním stylu. Pokoje byly zařízeny ve strohém a velmi vkusném stylu. Interiéry hotelu rovněž.

Mariánské Lázně, ospalé to město. Městečko žije v zásadě jen lázeňstvím. Během slunečních dní potkáte na ulicích pomalu kráčející lázeňské hosty. O večerech město utichne a nikde není živáčka. Na každém kroku si můžete prohlédnout monumentální i skromnější hotely různorodých názvů. Na odpočinek či na stáří jsou Mariánské Lázně ideálním městem pro život, ale mně těch pár dní stačilo :-).

Budeme pokračovat v naší krasojízdě...
Hladové kachny jsou všude :-D.
Dokonce jsme se vydali i k nedalekému (alespoň nám vzdálenost připadala velmi krátká) k velmi luxusnímu hotelu Esplanade (náš další cíl :-D).

Odtud byl i krásný výhled na kopec, kde se proháněli lyžaři.

A v neposlední řadě nesmím zapomenout ani na jídlo.
V hotelu jsme měli polopenzi formou švédských stolů, jelikož se jednalo o lázeňský hotel, byly zde na výběr i lehčí pokrmy, což mně maximálně vyhovovalo.

K snídani jste si mohli vybrat z mnoha druhů pečiva (včetně mého "betonu" - chléb z různého zrní), sladkého pečiva (croissanty - ty si dával manžel, koblihy, bábovky), jogurtů, tvarohů, müsli, různých semínek, dokonce tu byla i naklíčená čočka. Samozřejmě uzeniny, sýry, saláty (obdivovala jsem lidi, kteří si dávali k snídani pražský salát, či jak se to jmenovalo), opečená slanina, vejce (jednou byla natvrdo, podruhé sázená, potřetí míchaná). Nesmím zapomenout i na krupicovou kaši, jáhlovou nebo i pohankou kaši - vše jste si mohli ochutit kakaem, skořicí, máslem, cukrem. Každé ráno zde byly mísy s čerstvou zeleninou. K pití jste si mohli vybrat kávu, různé přichutě čajů, tři druhy džusů, mléko, kefír i rajčatovou šťávu. No, prostě pohádka. Určitě jsem na spousty věcí zapomněla.

Večeře nebyly o nic méně bohaté. Pokaždé byly na výběr dvě polévky, dále různě upravovaná masa (jednou byl žralok na citrónu, dále králík na zelenině, kuře na kari, hovězí guláš atd.). Jako přílohu jste si mohli vybrat rýži, opečené brambory, hranolky, zapečené brambory, těstoviny, pohanku, špekové knedlíky (byly v den, kdy byl guláš). Vždy byla grilovaná zelenina, různé druhy studených zeleninových salátů. A jako dezert zde bylo ovoce, nějaké buchta, zmrzlina či ovocná pěna. Rozhodně jsme si nemohli stěžovat. A to i proto, že po večeři jsme se urychleně převlékli do plavek a šupky dupky do bazénu a do sauny :-).

A jako třešničku na dortu jsem si ponechala návštěvu mariánskolázeňské restaurace Medité. Jedná se tapas restauraci ve španělsko-italském stylu. Restaurace je dokonce doporučována Mauerovým výběrem Grand-restaurant. Jedná se také o oblíbenou restauraci Dagmar Derré. A my můžeme jen potvrdit, že tato restaurace za návštěvu rozhodně stojí. Obsluha byla velmi příjemná (někdy možná až moc), interiér byl stylový, jídlo bylo vynikající (na mne možná trochu slanější, nicméně já solím velmi málo), způsob podávání se nás také okouzlil. K dokonalosti přispěly i velmi nepražské ceny :-).

Jako předkrm jsem zvolila italskou zeleninovou polévku Minestrone. Byť tato polévka není složitá na suroviny, ani na přípravu, ve většině rádoby italských restauracích ji prostě neumí! Tady ale ano. Ještě druhý den jsem měla v puse tu jemně nasládou chuť této polévky. Byla opravdu vynikající (byla jsem ráda, že nebyla moc hustá, neb mě čekal ještě druhý chod).

Manžel si jako předkrm vybral posekaná rajčata na ciabattě s olivovým olejem (Pan y tomate).

Jako hlavní chod jsem vyzkoušela tapas. Tapas je ve Španělsku označení pro malá jídla (takové jednohubky), která mají povzbudit chuť k dalším chodům. V podání restaurace Medité se jedná o malá jídla, která je možna mezi sebou kombinovat - můžete si vybrat asi z 18 (odhadem) pokrmů, a to bezmasích, rybích a masových. Doporučují se 2 - 3 tapas na osobu. Já byla ráda, že jsem zvládla tapas jedno jediné. Vybrala jsem si Salsa verde s krevetami a okounem (ryba dle denní nabídky). K pokrmu se podávala ciabatta (tak jako k minestrone). Pečivo zůstalo mno netknuto - to už bych asi opravdu praskla. Salsa verde je italská omáčka, kde najdete především plocholistou petrželku, bylinky, kapary, ančovičky, česnek a samozřejmě olivový olej.

Posekané vajíčko bylo dle mého názoru nadbytečné. Omáčka na mne trochu slanější, ale já prostě málo solím, takže toto není opravdu výtka. Jídlo bylo jinak vynikající.

Manžel si z jídelního lístku vybral Rybu dle denní nabídky (tedy okouna, byl ale i losos) s čerstvou šalvějí podávanou na pappardellích s krevetovým máslem, lehkou grilovanou zeleninou a tygřími krevetami.

Opět maximální spokojenost, i když zde mohu vytknout, že těstoviny byly neochucené (i na mne :-D), avšak byly domácí. Na závěr bychom sice zvolili dezert, ale už jsme prostě nemohli, tak nám postačilo cappuccino.
Dojmy z restaurace Medité, Grandhotelu Pacifik a celkově Mariánských Lázní jsou více než skvělé. Vřele doporučujeme :-)

1 člověk ohodnotil tento článek.